Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ

Ο τρες θεες πιθυμίες
πνευματική ζωή ρχίζει μέ τό νά χουμε θεες πιθυμίες πού μς βοηθον στήν πνευματική πρόοδο τς ψυχς μας. Κυριακή προσευχή «Πάτερ μν...»(Λουκ.ια΄1,2) μς διδάσκει νά χουμε τρες γιες πιθυμίες γιά νά φθάσουμε στήν θεωμένη κατάσταση τς γιότητας. πρώτη γία πιθυμία μας εναι νά γιάσουμε τό νομα το Θεο. σκοπός τς ζως μας εναι τό πς θά δοξάσουμε τόν Θεό καί νά φανερώσουμε στόν κόσμο τήν γιότητα Του. Θεός εναι ντως γιος σέ πειρότητα, βάθος καί πλάτος. Στήν παλαιά Διαθήκη μολογε τήν γιότητα το Θεο:. «τι γώ εμι Κύριος Θεός μν, καί γιασθήσεσθε καί γιοι σεσθε, τι γιος εμι γώ Κύριος Θεός μν»(Λευτ.ια΄44). λόγος «γιασθήτω τό νομά Σου».τς Κυριακς προσευχς εναι πρτον νά ναγνωρίσουμε τήν γιότητα το Θεο καί δεύτερον νά καταστομε τέλεια τέκνα πακος διά τς ποκτήσεως τν θείων ρετν καί τς συμμετοχς στά ερά μυστήρια τς κκλησίας στε νά γίνουμε γιοι. πί γς ζωή το ησο Χριστο μς δειξε τόν τρόπο πς νά περιπατομε γιά νά εμαστε ξιοι μαθητές Του. λαμψε διά τν θείων ρετν Του καί ζητ νά τόν κολουθήσουμε στό δρόμο τς αταπαρνήσεως, τς ταπεινώσεως, τς πραότητας, τς μακροθυμίας, τς συγχωρήσεως, τς νεξικακίας, τς γάπης γιά νά δοξάσουμε τόν οράνιον Θεόν, πως διος τόν δόξασε διά το σταυρο Του. πως ησος Χριστός λαμψε νώπιον τν μαθητν του στόν ρος τό θαβώρ, ζητ καί πό μς νά λάμψουμε μέ τό φς το Θεο νώπιον τν άνθρώπων. «Οτω λαμψάτω τό φς μν μπροσθεν τν νθρώπων, πως δωσιν μν τά καλά ργα καί δοξάσωσι τόν Πατέρα μν τόν ν τος ορανος», τό ποον σημαίνει «γιασθήτω τό νομά Σου»(Ματθ.ε΄16). Δέν πρέπει νά βλασφημεται τό νομα το Θεο μέ τά πάθη μας καί νά γινόμαστε ρνηταί το θεο διότι δέν φαίνονται ο ρετές μας λλά ο κακίες καί τά σχημα το αυτο μας. ζωή μας εναι νάγκη νά εναι γία γιά νά γιάσουμε τό νομα το Θεο. ζωή μας νά γίνεται πνευματική καί χι σαρκική γιά νά δοξάζεται Θεός διά τν γίων ρετν μας.γιάζουμε τό νομα το Θεο ταν τά ργα καί ο λόγοι μας εναι μιά καθαρή προσευχή πρός τόν Θεό, μιά διάλειπτη προσευχή πού μνεται Θεός πό τήν ταπεινή ζωή, πως δοξολογεται στόν ορανό πό τούς γίους γγέλους καί γιους Του. « Θεός γιος, οκτίρμων καί λεήμων, μακρόθυμος καί πολύελαιος καί άληθινός»(ξοδ.λδ΄6).στε νά μιμηθομε τίς γιες ρετές το Θεο γιά νά γιασθε τό γιον νομά Τουκαί γιοι νά γίνουμε πρός δόξα το Θεο.
δεύτερη γία πιθυμία μας εναι νά ζητμε νά λθει μέσα μας βασιλεία το Θεο, «λθέτω βασιλεία σου»,γιά νά κατοικήσει Θεός, Πατήρ ναρχος. Υός μονογενής καί τό Πνεμα τό γιον γιά νά ζήσουμε γιασμένη ζωή. βασιλεία το Θεο ρχεται μέσα μας μετά τόν γιασμό το νόματος το Θεο διά τς καθαρς ζως μας. « βασιλεία το Θεο ντός μν στί»(Λουκ.ιζ΄21). γιος ωάννης, Πρόδρομος καλε πρτον τούς ουδαίους νά μετανοήσουν γιά νά καθαρισθον έσωτερικά πό κάθε μαρτία στε νά γιασθον γιά νά λθει βασιλεία το Θεο. «Μετανοετε, γγικε βασιλεία τν ορανν»(Ματθ.3,2). μετάνοια εναι πύλη γιά τήν εσοδο στήν βασιλεία το Θεο. μέτανοια ναγενν τόν νθρωπο γιά νά τόν δηγήσει σέ μιά νέα ζωή,ν Χριστ ζωή, πού εναι βασιλεία το Θεο. κάθε προσευχή καθιστ τόν χριστιανό νά ζε μέ μετάνοια πού τόν λοκληρώνει νά εναι μάρτυρας τς νέας ζως καί χαράζει νέους δρόμους γιασμο τς ψυχς του. μετάνοια εναι ελικρινής κοινωνία μέ τόν Θεό στε νά ζήσει τήν προπτωτική κατάσταση τν πρωτοπλάστων καί νά διαλέγεται μέ τόν Θεό, ζντας μέσα στήν βασιλεία το Θεο. μετάνοια δηγε τόν χριστιανό νά ζήσει μέσα στό φς το Θεο στε νά ξεφύγει πό τό σκοτάδι τς μαρτίας καί νά δεχθε τή θεία χάρη. μετάνοια ρχεται μέσα μας ταν πιστεύσουμε ληθινά στό Πρόσωπο το ησο Χριστο καί ζητήσουμε πό τόν αυτό μας νά διώξουμε κάθε τι πού εναι ξένο πρός τόν Θεό, πού διαστρέφει τό νο καί τήν ψυχή μας μέ τήν μαρτία.Τό νά ζ μέ μετάνοια σημαίνει τι βλέπω μέσα μου τό κακό καί ποφασίζω νά τό διώξω μέ τήν πίστη στό Θεό, γωνιζόμενος νά κυριαρχήσει στή ζωή μας ζωή το ησο Χριστο μέ τίς θεες ρετές καί τά ερά μυστήρια τς κκλησίας.Μέ τήν μετάνοια νοίγεται κόσμος τς χάριτος το Θεο διότι ναγνωρίζουμε κάθε στιγμή τήν μαρτωλότητα μας μέ προσευχές καρδιακές τήν μικρότητα μας καί ζητομε νά συγχωρηθομε πό τό Θεό. προσευχή το ησο «Κύριε ησο Χριστέ, λέησόν με τόν μαρτωλόν» μς στρέφει τό νο καί τήν καρδιά στόν Θεό γιά νά καθαρισθε πό τι βλαβερό καί σκοτεινό πάρχει μέσα μας πό τό πλθος τν μαρτιν μας μέ σκοπό νά ζήσουμε ντονα τήν βασιλεία το Θεο, νά ζήσουμε τήν παρουσία το Κυρίου στήν ψυχή μας, στε νά μπορομε νά επουμε μετά το ποστόλου Παλου: «ζ δέ οκέτι γώ, ζ ν μοί Χριστός»(Γαλ.2,20).Σέ κενον πού βασιλεία το Θεο κατοικήσει στήν καρδιά του ερίσκεται σέ μιά διάλειπτη προσευχή , ο λόγοι του καί ο πράξεις του γιάζουν τό νομα το Θεο, διότι ζε πνευματική ζωή, καθαρή ζωή, γιασμένη ζωή πού τά πάντα στή ζωή του λειτουργον ν Χριστ. Κύριος εναι ζωή του καί πάντοτε στό νο καί στήν καρδιά του.εναι χαραγμένο τό νομα το ησο Χριστο. βασιλεία το Θεο εναι παρουσία τς γάπης το Θεο στούς υούς το Θεο κατά χάρη πού γεύονται τά πουράνια στήν ζωή ατήν.ταν πομακρυνθε κάθε μαρτία πό τήν ψυχή μας τότε θά βασιλεύσει Θεός μέσα μας καί θά ζομε ν γίω Πνεύματι, πως ο γιοι πόστολοι καί ο γιοι το Θεο. προφήτης Δανιήλ ναφέρει: «καί παραλήψονται τήν βασιλεία γιοι ψίστου γιοι, καί καθέξουσιν (κρατήσουσιν) ατήν ως αἰῶνος τν αώνων».(Δαν.ζ΄18).κενος πού χει τέτοια πιθυμία κατέχει τήν βασιλεία το Θεο μέσα του καί εναι πνευματικός νθρωπος, διότι ζε ληθινά κατά τό θέλημα το Θεο καί δοξάζει τό γιον νομά Του. βασιλεία το Θεο εναι πλήρης ρετν καθ’ τι καί βασιλέας μας εναι προς καί ταπεινός, δίκαιος καί μακρόθυμος. βασιλεία το Θεο εναι πνευματική, φθαρτη, αώνια γιά νά κατοικήσει στήν καρδιά μας, στήν ψυχή μας στε τό πνεμα το Θεο νά κυριαρχήσει στήν ζωή μας. γία πιθυμία μας«λθέτω βασιλεία σου» εναι νά γκαθιδρυθε βασιλεία το Θεο στίς καρδιές μας , στε γάπη, δικαιοσύνη, ερήνη, ταπείνωση καί λες ο ρετές το Θεο νά γίνουν κτμα μας στε νά γίνουμε τέκνα Θεο καί νά λάβουμε τό χάρισμα τς υοθεσίας. «σοι λαβον ατόν(δηλαδή τόν Χριστόν) δωκεν ατος ξουσίαν τέκνα Θεο γενέσθαι, τος πιστεύουσιν ες τό νομα ατο»(ωαν.α΄12) καί «πάντες υοί Θεο στε διά τς πίστεως ν Χριστ ησο»(Γαλ.γ΄26).ταν λθει βασιλεία το Θεο μας γινόμαστε νέοι .νθρωποι, ναγεννημένοι ν Χριστ, «να τέκνα Θεο κληθμεν»(ωαν.Α΄γ΄1).ταν ζομε μέσα μας τή βασιλεία το Θεο εμαστε πλήρης άρετν καί θείου πνεύματος, ησος Χριστός γίνεται ζωή μας καί πάντα κοινωνομε μέ τήν γία Τριάδα σέ κοινωνία γάπης μετά το Θεο.
τρίτη πιθυμία μας εναι νά τηρήσουμε τό θέλημα το Θεο στή ζωή μας, καθώς λέγει Κυριακή προσευχή: «Γεννηθήτω τό θέλημα σου ς ν οραν καί πί τς γς».Τό θέλημα το Θεο στόν ορανό πό τούς γίους γγέλους κπληρώνεται σέ τελειότητα. Στόν οράνιο κόσμο τς βασιλείας το Θεο τά πάντα τηρονται σύμφωνα μέ τό θέλημα το Θεο οράνιες δυνάμεις δοξολογον κατάπαυστα τό γιον νομα το Θεο καί εναι σέ πληρότητα θείας χάριτος πού φς λάμπει παντο καί εναι πάκουες σέ κάθε λόγο το Θεο, τς Τριαδικς θεότητος. «Ελογετε τόν Κύριον πάντες ο γγελοι ατο, δυνατοί σχύϊ, ποιοντες τόν λόγον,λειτουργοί ατο ο ποιοντες τό θέλημα ατο» (Ψαλμ.ρβ΄20,21).Ο γιοι γγελοι το Θεο κτελον σέ πληρότητα τό θέλημα το Θεο, τούς νόμους το Θεο, τίς ντολές το Θεο πού διακονον τόν Θεόν καί τόν νθρωπον, «πάντες εσί λειτουργικά πνεύματα, ες διακονία ποστελλόμενα διά τούς μέλλοντας κληρονομεν σωτηρίαν»(βρ. α΄14).Καί χαίρονται γιά τήν μετάνοια νός μαρτωλο νθρώπου, «λέγω μν, χαρά γίνεται νώπιον τν γγέλων το Θεο πί νί μαρτωλ μετανοοντι»(Λουκ.ιε΄10).Καί ζητομε καί μες νά κπληρώσουμε τό θεο θέλημα το Θεο στήν ζωή μας, πως ο γιοι γγελοι. πιθυμία μας καί προσευχή μας εναι νά αξηθομε σέ ρετές στε νά τηρομε τό θέλημα το Θεο. σκοπός τς ζως μας εναι νά ζομε ν Χριστ ζωή,στε ζωή μας νά γίνει Ζωή το Θεο,καί μέ πίστη νά λέγουμε : «Κύριε, πί Σοί πέποιθα. Κατάρτισαι τά διαβήματά μου ν τας τρίβοις σου, να μή σαλευθσι»(Ψαλμ.ιστ΄5) καί «τάς δούς σου, Κύριε,γνώρισον μοι καί τάς τρίβους σου δίδαξόν με»(Ψαλμ.κδ΄4) καί «δήγησον με πί τήν λήθεια σου καί δίδαξόν με, τι πί τήν λήθεια σου καί δίδαξον με, τι σύ ε Θεός σωτήρ, καί σέ πέμεινα λην τήν μέραν»(Ψαλμ.κδ΄5).Κάθε μέρα νά ζητομε νά γίνεται τό γιον θέλημα Του στή ζωή μας γιά νά εαρεστομε τόν Θεόν, πως ο γιοι γγελοι καί ο γιοι το Θεο.Τό νά τηρομε τό θέλημα το Θεο πομένουμε θλίψεις καί πόνους, κατηγορίες καί δικίες, ξομοιώμαστε μέ τόν σταυρωμένο ησο Χριστό,πού ταν πλήρης πάκουος στόν θέλημα το οράνιου πατρός Του. πακοή στόν θέλημα το Θεο, στίς ντολές το Θεο εναι σωτηρία τς ψυχς μας, πύλη πού μς δηγε στήν βασιλεία το Θεο καί θά ποκτήσουμε τήν αώνιον ζωή.ταν μέσα μας γαπήσουμε τόν οράνιον Πατέρα μας μέ λη τήν καρδιά μας τότε μέ εκολία κάνουμε τό θεο θέλημα Του καί χαιρόμαστε μέσα στήν θεϊκή γάπη Του. πνευματική πακοή στό Θεό δέν εναι μιά ξερή τυπική, καταναγκαστική πακοή λλά μιά σωτερική κδήλωση τς γάπης μας πρός τόν Θεό καί μέ τήν θέληση μας δηγούμαστε νά κάνουμε τό θέλημα το Θεο. Χαιρόμαστε νά πομένουμε τά πάντα πρός χάρη τς γάπης το Θεο, πως τονιζει πόστολος Παλος: «τίς μς χωρίσει πό τς γάπης το Χριστο;θλψις στενοχωρία διωγμός λιμός γυμνότης κίνδυνος μάχαιρα»(Ρωμ.8,35), «Καυχώμεθα ν τας θλίψεσιν, εδότες τι θλψις πομονή κατεργάζεται, δέ πομονή δοκιμήν, δέ λπίς ο καταισχύνει,τι γάπη το Θεο κκέχυται ν τας καρδίαις μν»(Ρωμ.5,3-5). Καί τό σπουδαότερον Κύριος στόν κπο τς Γεσθημανς μετά πόνου καί προσευχς μολογε: «Πάτερ μου,ε ο δύναται τοτο τό ποτήριον παρελθεν π’μο άν μή ατό πι, γ ε ν η θ ή τ ω τ ό θ έ λ η μ ά σ ο υ» (Ματθ.κστ΄42). ησος Χριστός λόψυχα δέχθηκε τό θέλημα το Θεο μέ τήν θεία θέληση του γιά νά δηγηθε στόν σταυρό το πόνου γιά τήν σωτηρία το άνθρώπου καί τήν δόξα το ορανίου Πατέρα Του.μοίως καί ληθινός ν Χριστ νθρωπος κολουθε τό θέλημα το Θεο χωρίς νά πολογίζει θυσίες, πόνους, ταπεινώσεις, άδικίες καί τά πάντα πομένει γιά τήν γάπη το Θεο. Τό νά κατανόησουμε «γενηθήτω τό θέλημα σου» μέσα στήν καρδιά μας πρέπει νά φθάσουμε στήν αταπάρνηση καί τήν νεξικακία το ησο Χριστο καί νά φαρμόζεται στή ζωή μας λόγος το ποστόλου Παλου: «Χριστ συνεσταύρωμαι∙ζ δέ οκέτι γώ, ζ ν μοί Χριστός»(Γαλ.2,20). Κύριος μέ τήν Κυριακή προσευχή ζητ νά γίνονται τά πάντα στή ζωή μας κατά τό θέλημα το Θεο γιά νά πικρατήσει βασιλεία το θεο πρτα στήν καρδιά μας καί μετά στόν κόσμο γιά νά ζήσουμε πως ζον ο γιοι γγελοι το Θεο στόν ορανό.πιζητ μέ κάθε τρόπο νά εναι σέ ρμονία τό δικό μας θέλημα μέ τό θέλημα το Θεο στε νά φθάσουμε στήν τελειότητα, «ες νδρα τέλειον, ες μέτρον λικίας το πληρώματος το Χριστο»(φ.4,13) καί «κατοικσαι τόν Χριστόν...ν τας καρδίαις μν»(φ.3,17).
λη ζωή μας, νος καί καρδιά μας νά γεμίζει πό θεες πιθυμίες γιά νά κάνουμε ργα θεάρεστα καί νά χουμε λόγους ταπεινούς στε κάθε προσευχή μας νά εναι εάρεστη στόν Θεόν.ταν νος μας χει διάλειπτον μνήμη Θεογιασθήτω τό νομά σου»), καρδιά μας γαπ τόν Θεόν(«΄λθέτω βασιλεία σου») καί θέλησή μας πακούει τίς ντολές το Θεο(«γενηθήτω τό θέλημά σου»), τότε ζε μέσα μας τό πνεμα το ησο Χριστο,καί ψυχή μας εναι πλέον ναγεννημένη ν Θε.ν ντιθέτως ταν χουμε σαρκικές πιθυμίες ΄ποστρεφόμαστε τίς ντολές το Θεο καί ζομε μέ τό νο καί τήν καρδιά μέ λογισμούς καί πράξεις λικές καί μαρτωλές. λη προσπάθεια μας εναι νά χουμε κάθε μέρα θεες πιθυμίες γιά νά ζομε ν πνεύματι γί καί νά γίνουμε χριστοφόροι καί θεοφόροι νθρωποι. νος μας νά εναι χριστο-νος. καρδιά μας νά εναι χριστο-καρδιά. θέληση μας νά εναι χριστο-θέληση. ψυχή μας νά εναι χριστο-ψυχή. Καί λη ζωή μας νά γίνει χριστο-ζωή.Τά πάντα ν πσι στήν ζωή μας νά κινονται μέ τό πνεμα το Θεο, μέ τό θέλημα το Θεο γιά νά κατοικήσει μέσα μας βασιλεία το Θεο πρός δόξα το γίου νόματος το Τρισάγιου Θεο.