Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ

Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ

Η συνειδητή βίωση της θείας λειτουργίας δίνει μιά λλη διάσταση στη Λατρευτική ζωή.
κκλησία εναι χρος που τελετουργεται τό μυστήριο τς σωτηρίας μας. πομένως, πρέπει νά εναι νάλογη και συμπεριφορά μας μέσα στήν κκλησία.
1. Μπαίνουμε στήν
κκλησία θόρυβα. Γήϊνες σκέψεις καί νθρώπινες πιθυμίες φήνουμε ξω πό τόν Ναό. Γιατί εναι Οκος Κυρίου καί φόβου.
2. Προσκυνο
με τιμητικά καί χι λατρευτικά τίς γιες εκόνες. Δέν φυλμε ποτέ τόν Χριστό καί τήν Παναγία στό Πρόσωπο λλά στά πόδια.
3. Δέν στεκόμαστε μπροστά στήν ε
σοδο τς κκλησίας καί γενικά σέ μέρος πού μποδίζει τούς λλους πού ρχονται μετά πό μς, γιά νά πνε στή θέση τους.
4. Μένουμε,
σο πιό πολύ μπορομε, ρθιοι, σιωπηλοί καί κίνητοι.
5. Μέσα στήν
κκλησία πιτρέπεται συζήτηση μόνο μέ τόν Θεό, μέ τήν Προσευχή. Κάθε λλη συζήτηση εναι μαρτία.ν χρειααστε νά πομε κάτι, τό λέμε σιγά,στε νά τό κούσει μόνο συνομιλητής μας, καί χι νά μποδίζουμε τόν διπλανό μας πού προσεύχεται συμμετέχει μέ κατάνυξη στή Θεία Λειτουργία.
6. Ε
ναι παραίτητο νά εμαστε λοι ρθιοι στά ξς σημεα:
a. Κατά τήν τέλεση το
ρθρου:1) ταν διαβάζεται ξάψαλμος.2)ταν λέγεται τό ωθινό-πρτο εάγγελιο.3)ταν ψάλλεται ε΄δή, δηλ. τιμιωτέρα. 4) ταν ψάλλεται Δοξολογία, δηλ. Δόξα σοι τ δείξαντι τό φς ...
b. Κατά τή τέλεση τ
ς Θείας Λειτουργίας:1) ταν λέγεται ελογημένη Βασιλεία το Πατρός καί το Υο καί το γίου Πνεύματος. 2) Στό Σοφία ρθοί. 3) ταν διαβάζεται τό ερό Εάγγελιο, 4) ταν ψάλλεται χερουβικός μνος, 5) ταν διαβάζεται τό Πιστεύω, 6) Στό Λάβετε, Φάγεται, τοτο στί τό Σμα ...Πίετε ξ ατο πάντες, τοτο στί τό Αμα μου..Τά σά κ τν σν, σοί προσφέρομενα κατά πάντα καί διά πάντα, 7) ταν ψάλλετε τό Μεγαλυνάριον τς Θεοτόκου, 8) ταν διαβάζεται τό Πάτερ μν ν τος ορανος...9) Τά για τος γίοις και 10) πό τό μετά φόβου Θεο, πίστεως καί γάπης προσέλεθετε μέχρι τήν πόλυσιν. πίσης εμαστε πάντοτε ρθιοι, ταν ελογε ερέας.

7. Τίς Κυριακές δέν γονατίζουμε. Τίς
λλες μέρες-ορτές-ταν ερέας πε, τά σά κ τν σν σοί προσφέρομαι...γονατίζουμε.πσης δέν γονατίζουμε κατά τήν περίοδο το Πάσχα. ρθή θέση εναι θέση τς ναστάσεως. ν γονυκλισία εναι νδειξη πένθους καί μετανοίας.
8. Στή Θεία Κοινωνία πηγαίνουμε μέ σειρά
νας -νας σέ πόσταση. Προσερχόμαστε:Μετά φόβου-σεβασμο δηλαδή, πίστεως καί γάπης. Μέ πίστη τι παίρνουμε τόν Θεό μέσα μας καί γινόμεθα θεοφόροι καί μέ γάπη πρός τόν Θεό καί τόν συνάνθρωπό μας.
9. Στόν Ο
κο το Θεο, πού λα μιλον γιά τόν Θεό, καί λα εκόνες, μνοι, ναγνώσματα, φανερώνουν το Θεο, τήν παρουσία , ο χριστιανοί δίνουν τό καλό παράδειγμα στη θεία κοινωνία, διανομή ντιδώρου,κ.λ.π. μέ τήν πομονή καί τήν ελάβεια τους.